Cox e reis forex delhi


Cox e Kings para separar o seu negócio de câmbio.
O grupo de viagem de lazer e educação Cox e Kings (CKL) disse hoje que irá separar sua divisão de divisas em uma entidade de serviços financeiros separada - Cox and Kings Financial Service (CKFSL).
O grupo de viagem de lazer e educação Cox e Kings (CKL) disse hoje que irá separar sua divisão de divisas em uma entidade de serviços financeiros separada - Cox and Kings Financial Service (CKFSL).
A diretoria da empresa aprovou o escassez, que está efetivo em 1º de abril de 2017, e está sujeito à aprovação do Tribunal Superior e outras aprovações regulatórias, disse a CKL em um comunicado.
Enquanto as empresas de viagens e viagens e câmbio (Forex) são de natureza complementar, as empresas operam de forma bastante distinta, disse a empresa.
Segundo ele, o negócio forex tem 125 licenças na Índia para fornecer câmbio para clientes cativos, bem como para clientes terceirizados.
& ldquo; Drivers macro fortes, juntamente com uma presença estratégica da marca, permitirão que o CKFSL floresça. Existem avenidas abundantes e de grande porte para a diversificação de produtos naturais e o momento dessa cisão é o mais oportuno, & rdquo; disse Peter Kerkar, diretor executivo da Cox and Kings Group.
Foi proposto que o negócio forex da empresa fosse desmantelado e transferido para a empresa resultante, uma subsidiária integral da Cox e Kings, para que maximize o valor para todas as partes interessadas.
As ações da CKFSL serão emitidas para os acionistas da Cox e Kings.
A CKFSL também está em processo de candidatura a uma licença para operar como uma empresa de financiamento não bancário e adicionará várias linhas de produtos ao seu conjunto de ofertas ao longo do tempo, incluindo financiamento de férias, finanças estudantis no exterior, entre outras, voltadas principalmente para viagens e turismo setor.

Cox e reis forex delhi
Call / WhatsApp nos: + 91-7025-456-456 | E-mail: careextravelmoney.
O maior mercado de Forex da Índia!
Cox & Kings.
A Cox & Kings é a empresa de viagens mais longa do mundo. Sua história distinta começou em 1758 quando foi nomeado como agente geral para o regimento de Foot Guards na Índia sob o comando de Lord Ligonier.
Suas operações na Índia estão sediadas em Mumbai e tem status de companhia limitada. A Cox & Kings está entre os principais negociantes de divisas varejistas do país. Eles foram uma das primeiras empresas de viagens a receber a licença como o Revendedor Autorizado - Categoria II sob o novo regime de licenciamento pela RBI.
A Cox & Kings Ltd possui mais de 16 anos de especialização em câmbio de varejo na Índia.
Câmbio monetário.
Transferência de dinheiro.
Links Rápidos.
Tem perguntas?
Seg-Sex: 9:30 a 18:30.
Sáb: das 9h30 às 14h.
Direitos autorais e cópia; 2018 Todos os direitos reservados por ExTravelMoney Technosol (P) Ltd.
Solicite um retorno de chamada.
Seu pedido foi enviado. Nosso representante irá convocá-lo em breve.

Pergunte ao 4 Forex - Troca de moeda estrangeira, transferência de dinheiro e Hot Forex Broker.
O Ask4Forex Services é um dos principais cambiadores de divisas na Índia, Delhi / NCR, oferecendo uma série de serviços abrangentes relacionados com divisas, localizados em Delhi. Licenciado e regulado pelo Reserve Bank of India.
Nossa força é manter um relacionamento confiável e duradouro com comerciantes de Forex e preocupações de renome, tornado viável, aderindo aos padrões de negócios éticos elevados, & Ask 4 Forex & quot; oferece taxas competitivas para moedas de mais de 80 países. Nossa clientela varia de público, NRI, PSU, instituições financeiras, cambistas de dinheiro e bancos. Na verdade, nossas taxas são consideradas as métricas padrão e os preços de orientação para todos. Muitas pessoas e instituições referem nossos preços antes de executar qualquer transação de câmbio relacionada à compra e venda de moedas estrangeiras em Delhi / NCR. Para os NRI, fazemos serviços de transferência de dinheiro da Western Union em Delhi / NCR com taxas de transferência escassa.
Por que pedir 4 Forex.
OBTENHA Opções de entrega fácil Reserve com o Mercado Mercado Faça o valor perfeito com o melhor valor Forex, seguro de viagem, lealdade e prémios de referência.
Testemunhos.
Curabitur at rhoncus quam. Em tortor quis sem tempor ultricies em eu risus. Fusce posuere justo et metus semper molestie.
Suspendisse ditum quam tortor, et dapibus lacus. quisque euismod lacus em mi consecuat justo sed pulvinar elit ultricies.
Dapibus lacus. quisque euismod lacus em mi consecuat sed pulvinar elit ultricies. Nam eu ligula ut massa.
Como funciona.
Complete e solicite reserva on-line e escolha seu produto.
Escolha a Ordem de Execução com base nas taxas de preços do Forex ao vivo, mantenha as taxas até a conclusão da ordem.
Complete etapas de Documentos e Pagamentos por transferência bancária, ordem bancária, Chequecash, cartões de crédito, cartões de débito.
Receba seus produtos Forex.
Nam eu ligula ut massa lobortis scelerisque. Suspendisse ditum quam tortor Curabitur at rhoncus quam. Em tortor quis sem tempor ultricies em eu risus.
Fusce posuere justo et metus semper molestie. Fusce posuere justo et metus semper molestie.
Curabitur at rhoncus quam. Em tortor quis sem tempor ultricies em eu risus. Fusce posuere justo et metus semper molestie.
Suspendisse ditum quam tortor, et dapibus lacus. quisque euismod lacus em mi consecuat sed pulvinar elit ultricies. Nam eu ligula ut massa lobortis scelerisque.

posso confiar na Cox & amp; Kings India?
Temos um tour independente do Triângulo de Ouro reservado para o próximo mês através da Travelbag, que usou o escritório indiano de Cox & amp; Reis para reservar em nosso nome.
Tendo lido muitas críticas ruins sobre o Indian Cox & amp; Kings Company, estou ansioso por nossa viagem.
Alguém tem alguma história, boa ou má para contar? sobre o passeio em si e a divisão indiana da empresa?
Muito obrigado antecipadamente,
Cox e Kings não devem ser confiáveis ​​em tudo.
Estamos totalmente de acordo com o que as pessoas disseram nos diferentes fóruns sobre a experiência horripilante ao fazer uma reserva de passeios com Cox e Kings. Nossa experiência com Cox e Kings é mais ou menos igual. Nós reservamos um passeio por Cox e Kings para duas pessoas; eu mesmo (Suresh Chandra Jeswal) e minha esposa (Rashmi Rekha Jeswal) para American Bonanza 14 dias / 13 noites a partir de 02.05.2013. Uma vez que já tínhamos vistos para os EUA, o cara do Andheri Office concordou em dar desconto pelo mesmo e nós estabelecemos um preço com desconto e pagamos as taxas iniciais. Eles não emitiram nenhuma nota fiscal. Posteriormente, no momento do pagamento final, eles pediram o pagamento integral e, após muita persuasão, aceitaram o preço acordado. Eles emitiram nenhuma conta, fatura ou conselho de Forex. Eles com muita persuasão deram apenas os recibos para cheques. Enquanto isso, muitos dos seus agentes mudaram, que estavam lidando com a nossa reserva. Os hotéis que foram mencionados em seu itinerário foram alterados no momento da emissão de bilhetes uma semana antes do início da viagem. O número de telefone e o nome do representante do aeroporto em Mumbai, bem como em Nova York, receberam poucas horas antes de reportar no aeroporto. Os sacos de ombro fornecidos eram de qualidade muito barata. Não foi organizada uma reunião pré-partida que resultou em tensão ao longo da jornada o que acontecerá quando chegarmos a Nova York.
Depois de chegar a Nova York, descobrimos que o Tour Manager tinha cerca de 70 anos. de idade. Todo o grupo teve que esperar duas horas no aeroporto de Nova York para um Sr. & amp; A Sra. Goel, que não deveria acompanhar esse vôo, mas o gerente do passeio não tinha essa informação, embora o bilhete de avião fosse reservado pela Cox e Kings. Mais tarde, eles vieram com outro vôo, mas ninguém estava lá para recebê-los por falta de coordenação entre o escritório da Cox e Kings India e o Gerente do Tour. Ele ainda não tinha acesso, facilidade ou e-mail.
Os hotéis durante o passeio eram inferiores, exceto em um ou dois lugares. Na verdade, o hotel em Nova York foi organizado em Nova Jersey, envolvendo 2 horas de viagem de Nova York, resultando que a maior parte do tempo foi desperdiçado de uma viagem para a outra.
Em um ponto de tempo durante uma longa viagem de Las Vegas para L. A., o ar-condicionado do treinador não estava funcionando. Mesmo assim, o passeio continuou. Depois que o grupo ameaçou chamar a polícia, o treinador foi mudado.
Cox e Kings terceirizaram toda a turnê para MAXIM Travels. Para economizar dinheiro no Coach Travel, o Cox and Kings sempre levará o grupo ao hotel depois de jantar. Fomos deixados nos parques temáticos e outros lugares pela manhã e seremos apanhados apenas às 7 horas e depois almoçados sem se preocupar com o cansaço das pessoas. Mesmo que alguns dos parques temáticos fechem às 6 da tarde, seremos retirados apenas às 7 da noite para evitar duas viagens de um parque para outro, e do hotel ao restaurante indiano, onde o jantar é organizado. Nós sempre mantivemos o escuro sobre o programa exato do dia. Mesmo no último dia de turnê em Los Angeles, fomos convidados a chegar ao Lobby do Hotel às 11h30 para sair para o aeroporto, mas o treinador chegou às 1 da tarde. Todo o grupo estava furioso e com a intervenção de algumas pessoas que manipulavam o Gerente de Turismo foi evitado.
EM NUTSHELL NUNCA NUNCA VAMOS COM COX E REIS EM QUALQUER VISÃO NO FUTURO E NÓS ADVERTIREM OS OUTROS, TAMBÉM PARA NÃO VIR COM ELES.
Sugerimos a Cox and Kings através do seu formulário de comentários que:
1. A transparência deve ser observada nas transações. Assim que uma reserva feita Factura ou conta deve ser emitida; Os recibos para cheques devem ser emitidos imediatamente após a sua recepção.
2. Apenas um oficial deve ser designado para uma reserva. Mudanças freqüentes mostram o não profissionalismo.
3. Devem ser dadas cópias impressas de todos os documentos como bilhete, apólice de seguro.
4. A nota fiscal da transação Forex deve ser dada.
5. O componente Forex deve ser cobrado nas taxas bancárias prevalecentes.
6. Em vez de dar bolsas de ombro de qualidade barata, não é necessário dar qualquer bolsa ou sacos de boa qualidade como SOTC devem ser fornecidos. O nome da empresa deve ser impresso apenas em um só lugar.
7. A reunião pré-partida deve ser organizada para que todas as pessoas do grupo possam se encontrar antes de viajar.
8. A bagagem no aeroporto deve ser reservada juntamente com uma etiqueta de grupo.
9. O gerente da turnê deve ser jovem, deve usar um uniforme adequado e deve levar uma bandeira adequada de Cox e Kings em vez da bandeira indiana. Ele deve ser fornecido um I-Pad para se comunicar instantaneamente por e-mails.
10. Deve-se ter cuidado para garantir que o tempo mínimo seja desperdiçado na viagem. Para isso, os hotéis próximos da cidade devem ser selecionados.
11. Depois do dia, o grupo de viagem deve ser levado para o hotel e, após uma refeição fresca de cerca de meio a uma hora, deve ser retirada para o jantar.
12. Fresno deve ser excluído do itinerário. É um desperdício de tempo e dinheiro.
13. No último dia, o check-out deve ser às 9 da manhã, como foi em outros dias. Em seguida, um passeio local pode ser realizado, pois o voo de regresso é apenas às 16h30.
14. O gerente do passeio deve acompanhar o grupo dentro dos parques temáticos, como os gerentes de viagens da Thomas Cook e Heena Travels.
15. O gerente do passeio deve manter todas as brochuras de todos os passeios opcionais. Ele deve estar familiarizado com as especialidades desses lugares.
16. O Gestor da excursão deve providenciar viagens de tal forma que o treinador pára para o almoço entre 1 a 13h30, caso contrário as pessoas diabéticas podem ficar doentes.
17. Após a conclusão do turno, a sede do Cox e Kings deve enviar e-mails aos formulários de retorno a todas as pessoas para comentários.
18. O formulário de feedback deve conter uma coluna sobre os problemas enfrentados pelo cliente durante a turnê.
De qualquer forma, não vou viajar com Cox and Kings novamente e acho que nenhuma das pessoas neste grupo nunca viajará pela Cox and Kings. Na verdade, vamos publicar nossas más experiências através de vários sites para conscientizar as pessoas sobre sua empresa. THX.
Gostaríamos de analisar isso imediatamente. Solicitamos que você envie esses detalhes e suas informações de contato para customerservicecoxandkings. Isso nos ajudará a entender e a fazer o necessário para garantir a satisfação do cliente.
Team Cox & amp; Kings India.
Leia seus termos e condições cuidadosamente e peça detalhes claros de reserva antes de efetuar pagamentos. Geralmente eles dão nomes de hotéis equivalentes, depois eles reservam quartos no hotel até a marca. Eles não incluem refeições e passeios se não estiverem negociados. Eles são Cheater Cocks. Eles podem mencionar as refeições em uma das estadias para que você entenda que o mesmo será fornecido em todas as estadias.
Cox e Kings, Thomas Cook são duas empresas populares. Thomas Cook é uma das empresas mais antigas e boa. Mas eu acho que se você reservou a turnê com a Cox e o King não lidos demais, caso contrário você se torna negativo em relação a uma empresa.
Cox e Kings e Thomas Cook não são muito bons em Inbound, mas ambos estão melhorando com novos funcionários e maior atendimento ao cliente.
Ainda prefiro as agências locais.
Ambos C & amp; K e TC são empresas muito boas para viagens de saída para a Europa, EUA.
Eu acho que Cox e Kings dizem exatamente o que está incluído nos passeios, você só precisa ler tudo com muito cuidado antes de reservar.
Eu usei Cox e Kings muitas vezes. Eles podem ser maximo 10% mais caros, mas, como você deseja que suas férias sejam relaxantes, o 10% de extra conseguirá paz de espírito. Os agentes menores podem não ser muito mais baratos já que o pequeno agente não possui poder de negociação [as despesas gerais tão elevadas são equilibradas com o poder de negociação]
Se algo der errado, o agente de viagens maior irá fornecer uma solução, mesmo que isso signifique que eles reservam uma perda em seu negócio, enquanto um pequeno agente [possivelmente mais barato] tentará economizar dinheiro. Além disso, se as coisas derem errado, você tem a opção de escalação para gerenciamento sênior, etc, com uma grande empresa e, geralmente, você terá uma solução porque tem uma reputação para proteger. Uma pequena loja de mamãe e pop vai te jogar para os leões!
Não se preocupe, é uma empresa segura.
Obrigado por apresentar seus pontos para nós, e gostaríamos de analisar isso imediatamente. É um pedido gentil enviar os detalhes das suas reclamações no customerservicecoxandkings. Isso nos ajudará a atendê-lo melhor para qualquer inconveniente que possa ter causado você.
--- Team cox & amp; Kings India.
Cox e d reis são mais caros que outros turnos operam. Nós fizemos uma disputa de ouro no ano passado com as visitas da Visit India. Eles nos deram melhores serviços e bons hotéis. Por favor, verifique também com eles visitandiatours.
Eu fiz uma reserva duas vezes com Cox & amp; Kings ... Eles são realmente confiáveis ​​...
posso confiar na Cox & amp; Kings India? - Fórum de Nova Deli.

Cox & # 038; Reis para separar divisão forex em uma empresa separada de serviços financeiros.
Empresa de turismo e viagens Cox & amp; Kings hoje disse que seu conselho aprovou a divisão de câmbio em uma empresa de serviços financeiros separada para se chamar Cox & amp; Kings Financial Service Ltd (CKFSL). A cisão é efetiva em 1º de abril de 2017, Cox & amp; Reis disse em um comunicado. Cox & amp; O CEO do Kings Group, Peter Kerkar, disse: "Os fortes drivers macro acoplados a uma presença estratégica da marca permitirão que o CKFSL floresça e # 8221 ;. Existem amplas e amplas avenidas para a diversificação de produtos naturais e o momento dessa cisão é o mais oportuno, acrescentou.
Com o objetivo de permitir que o negócio forex capitalize as oportunidades de crescimento de forma independente, decidiu-se separar em uma empresa separada, Cox & amp; Disse Kings. O CKFSL também está em processo de candidatura a uma licença para operar como uma empresa de financiamento não bancário (NBFC) e adicionará várias linhas de produtos ao seu conjunto de ofertas ao longo do tempo, incluindo financiamento de férias, financiamento de estudantes estrangeiros, etc., voltado principalmente para a viagem e setor de turismo, acrescentou. Ações de Cox & amp; Os reis hoje fecharam em Rs 217,50 por scrip na BSE, 2,50 por cento acima de seu fechamento anterior.
Calcule seu imposto sobre o rendimento após o orçamento 2018 através desta Calculadora de Imposto de Renda, obtenha as últimas notícias no Orçamento 2018 e Auto Expo 2018. Como nós no Facebook e nos siga no Twitter.
Sem comentários.
O novo Hero Xtreme 200R em imagens: primeiras imagens do rival TVS Apache RTR 200.
Novas imagens 2018 Maruti Suzuki Swift: Tudo o que você precisa saber sobre o novo Swift em imagens.
Direitos autorais e cópia; The Indian Express [P] Ltd. Todos os direitos reservados.

Cox e reis forex delhi
Resto do dia livre.
Pernoite no hotel.
Em Nova Deli.
Pernoite no hotel.
Agra via Mathura (204 kms / aproximadamente 5 horas de carro)
Pernoite no hotel. (B)
Para Jaipur (232 kms / aproximadamente 5 horas de carro)
Pernoite no hotel (B)
Em Jaipur: Visite Amer fort & amp; Forte de Nahargarh.
Pernoite no hotel (B)
Participe de Jaipur ou para Delhi (260 kms / aproximadamente 5 horas de carro) * Volte para casa com boas lembranças.
Alojamento - nos hotéis listados ou similares. Transporte - Viagem de ida e volta inteira Delhi por um Indigo com ar condicionado ou similar (pacote econômico e padrão) e Innova climatizado (pacote Deluxe) ou similar ao itinerário. O veículo é conforme o itinerário e não na base de descarte. Refeições - Pequeno-almoço buffet diário em todos os lugares. Impostos atualmente aplicáveis, excluindo 2.58% de GST que é obrigatório.
Qualquer transporte de / para Delhi. O preço do seu passeio começa com o ex Delhi. Tarifa de ar, trem ou ônibus de / para a sua cidade de residência de origem, a menos que itens específicos de natureza pessoal, dicas, porteiro, serviço de quarto, lavanderia, água mineral, bebidas alcoólicas ou não alcoólicas, telefonemas, aquecedores de salas, visitas turísticas adicionais & excursões não incluídas no itinerário, taxas de câmeras de filmagem, etc. Qualquer aumento no custo do combustível, impostos governamentais, taxas de entrada, impostos intra e interestaduais, etc., o preço do passeio será alterado de acordo com as condições. Taxas de entrada e taxas de guia, onde aplicável. Todos os itens / serviços não mencionados especificamente no Preço do passeio & # 039; Inclui & # 039; coluna. Suplementos para fins de semana longos, Dushhera, Deepawali, X & 039; mas e período de Ano Novo de 20 de dezembro de 2011 - 10 de janeiro de 2012 e Holi. Taxa de Serviço do Governo 2.58% extra.
Nossos pacotes de férias na Índia e no subcontinente são vendidos sob a marca 'Bharat Deko'.
Todos os nossos produtos são vendidos sujeitos a estes Termos e Condições, conforme alterados de tempos em tempos e o contrato entre você e nós será regido pelo mesmo.
Se você reservar produtos de terceiros através de nós, seus Termos e Condições seriam aplicáveis, além de nossos Termos e Condições.
Os cidadãos indianos elegíveis para viajar na Bharat Deko Tours devem ter permissões necessárias, seguro médico e documentos de viagem necessários para viajar ao longo do passeio. No caso de passeios para países da SAARC, quando necessário, os clientes devem ter um passaporte válido por pelo menos 6 meses, conforme aplicável, além da data de partida e dos vistos / licenças necessários. Você terá que respeitar as diretrizes RBI aplicáveis ​​e as regras do Governo da Índia.
Você pode reservar Bharat Deko passeios online e offline.
Você pode reservar ONLINE em coxandkings. ae ou através do Cox & amp; Reis escritórios / franquiciados / agente preferido (PA) ou seu próprio agente de viagens. Para os endereços relevantes das filiais e dos franqueados da Companhia e da nossa rede, consulte nossa Brochura e Grade de Preços ou on-line.
Por favor, complete e assine o Formulário de Reserva e o Formulário de Termos e Condições por parte depois de examinar as regras, termos e condições do livro, folheto, itinerário ou site do site. Nos casos em que os participantes da turnê pertencem a mais de uma família sob um único formulário, ele deve ser assinado pelo chefe / pessoa autorizada de cada família e o mesmo deve ser interpretado como a aceitação de um contrato para e em nome de todas as pessoas reservadas assumindo total responsabilidade. Caso o Agente de Viagens ou qualquer outra pessoa assine o Formulário de Reserva, será de forma conclusiva que os participantes da turnê tenham dado a autoridade necessária para que a pessoa / agente principal assine o Formulário de Reserva e o Formulário de Termos e Condições e celebre um contrato vinculativo em sua conta, assumindo a responsabilidade total da empresa. Se você reserva através do seu agente de viagens, você deve fazer todos os pagamentos ao seu agente de viagens e o agente de viagens pagaria a empresa em seu nome. A assinatura do Formulário de Reserva e o formulário de Termos e Condições e o recibo de pagamento emitidos para o pagamento inicial feito para o custo do passeio serão um contrato juridicamente vinculativo entre as partes. COMO RESERVAR.
Consulte os processos detalhados listados em "Como reservar on-line" e "Como reservar off-line"
Encontre um gráfico do cronograma de pagamento para os passeios de Bharat Deko.
Horário de pagamento para o pacote de terra apenas: -
Montante em AED por pessoa.
Dia do pagamento.
Valor de reserva não reembolsável e sem juros.
Imediatamente após a reserva.
De acordo com a turnê selecionada.
Dentro de 20 dias a partir da data de reserva ou 30 dias antes da data de partida, o que for anterior.
Horário de pagamento para pacotes de passagens aéreas (passagens aéreas e arranjos de terrenos): -
Montante em AED por pessoa.
Dia do pagamento.
Valor de reserva não reembolsável sem juros (para vôos diretos)
Imediatamente após a reserva.
Valor de reserva não reembolsável sem juros (para vôos)
Imediatamente após a reserva.
De acordo com a turnê selecionada.
Dentro de 20 dias a partir da data de reserva ou 30 dias antes da data de partida, o que for anterior.
Se você reservar sua excursão dentro de 30 dias da data de partida, mais de 100% dos pagamentos turísticos devem ser feitos imediatamente, antes que qualquer serviço possa ser fornecido. Esta reserva estará sujeita à disponibilidade. O valor de reserva para qualquer pacote adicional ou extensão realizada com a turnê principal ou separadamente será de AED 1000 / - por pessoa. DOCUMENTAÇÃO.
Por favor, note que você também será obrigado a fornecer a seguinte documentação, independentemente do modo de reserva.
Verifique o nome de & quot; Cox & amp; Kings Tour LLC. & Quot; Formulário de reserva fisicamente assinado pelo viajante no espaço especificado na última página e em todas as páginas Formulário de Termos e Condições Fisicamente assinado pelo viajante no espaço especificado na última página e em todas as páginas Para países da SAARC.
Fotocópia assinada das primeiras 2 páginas e últimas 2 páginas do seu passaporte.
Consulte o processo completo em "Como reservar on-line" e "Como reservar off-line".
Online, você pode pagar pelo CREDIT CARD e fazer uma transação direta no site coxandkings. ae. Se o pagamento parcial tiver sido feito por cartão de crédito, o pagamento do saldo pode ser feito por cartão de crédito, cartão de débito, netbanking, cheque ou dinheiro, conforme o processo listado em 'Como reservar on-line'
Você pode pagar por CHECK no nome de 'Cox & amp; Kings Tours LLC '. O cheque deve ser depositado com qualquer um dos Cox & amp; Reis Oficiais ou Franqueados ou Agentes. Uma vez que o pagamento seja cancelado, somente então a confirmação será feita e a documentação será divulgada. A política de cancelamento aplicará se o pagamento não for cancelado dentro do prazo especificado. A verificação deve ser desenhada em favor de "Cox & amp; Kings Tours LLC. & Quot;
3. Você pode pagar seu AGENTE DE VIAGENS que pagaria a Companhia em seu nome. IMPORTANTE: Qualquer pagamento feito ao seu Agente de Viagens por você não constituirá o pagamento à empresa até que o mesmo seja remetido para a conta da empresa e cancelado. Consulte a seção de documentação acima para obter a lista detalhada de documentos a serem enviados no momento da reserva. Para reservas on-line, no site através de cartão de crédito, você poderá ver os valores pagos sob a "Transação de exibição" listados no site. 4. Você terá que pagar adicionalmente todas as taxas bancárias, incluindo os encargos relacionados ao cartão de crédito / cartão de débito / banco líquido / cheque na taxa aplicável, além do custo do passeio. 5. A Companhia reserva-se o direito de recusar sua reserva / s para qualquer Tour ou cancelar sua reserva sem atribuir qualquer motivo. 6. Você é obrigado a pagar o custo total da viagem no AED Dirhams. 7. No caso de operações cambiais, a taxa de câmbio vigente na data da transação seria aplicável. 8. No caso de transferências bancárias (remessa), os encargos bancários, conforme aplicável, serão cobrados extra. PAGAMENTO DE BALANÇO.
Verifique sua Fatura para a data de vencimento dos pagamentos do saldo do custo do passeio. Este pagamento do saldo deve ser feito dentro de 30 dias a partir da data de reserva do passeio. Se a reserva for aceita no prazo de 30 dias a partir da data de partida do passeio, o custo total da viagem deve ser pago antecipadamente. O pagamento do saldo deve ser pago para a empresa no prazo de 30 dias a partir da data de reserva ou 30 dias antes da data de partida, o que for anterior. Um atraso no pagamento do custo do seu turno (pagamento parcial ou pagamento total) pode resultar em atrasos no processamento de sua documentação, reservas e emissão de ingressos (se aplicável). Além disso, seria considerado como um cancelamento da sua reserva a partir do seu final e resultará na cobrança dos encargos de cancelamento aplicáveis ​​de acordo com o cronograma de cancelamento.
A Companhia reserva-se o direito de alterar os preços publicados nesta brochura e no site e cobrar em função de flutuações cambiais, aumento de custo de combustível, arranjos de viagem, carga especial / alta cobrada pelos fornecedores, aumento em qualquer governo impostos ou quaisquer impostos ou montantes de vistos e por qualquer motivo, etc. antes da data de partida. Todos esses aumentos de preço devem ser pagos integralmente antes da sua partida.
Se a sua reserva não for aceita pela empresa, o valor pago por você para esta reserva será reembolsado pela Companhia sem juros.
Observe que, no caso de ofertas especiais, promoções ou esquemas, os termos e condições adicionais dessas ofertas, promoções ou esquemas serão aplicáveis ​​além desses termos e condições. Você pode ter que aderir ao cronograma de pagamento prescrito em tais ofertas, promoções ou esquemas para poder beneficiar de benefícios ao abrigo de ofertas, promoções ou esquemas. Se você não efetuar o pagamento até a data de vencimento e / ou não cumprir com todos os termos e condições da oferta, promoção ou esquema, você não teria o direito de receber o benefício sob tal oferta, promoção ou esquema em qualquer circunstância.
Para 'Bharat Deko', todos os serviços serão conforme os especificados / confirmados e serão pagos de acordo com as faturas e vouchers de serviço.
Um (s) Voucher (s) de Serviço é / são a confirmação por escrito do seu passeio e permite-lhe viajar no passeio e deve ser apresentado por você ao Gerente de Turismo ou Provedor de Serviço, conforme aplicável. Você receberá o (s) Voucher (s) do serviço (com seus bilhetes aéreos e bilhetes de trem, se aplicável) aproximadamente 3 a 5 dias antes da partida, desde que adira ao cronograma da documentação e pagamentos na íntegra.
Um atraso na aderência ao prazo acima mencionado resultaria em atraso na emissão dos documentos para acordos de terra, passagens aéreas e organização das licenças / vistos (se aplicável) e pode resultar no cancelamento do Tour com os custos de cancelamento aplicáveis.
Nenhum serviço será fornecido se o Voucher de Serviço no original não estiver em sua posse.
Os números de contato importantes / de emergência são impressos nos Vouchers de Serviço e / ou na folha de informações fornecida.
É da responsabilidade do Cliente verificar os Vouchers de Serviço com cuidado e deixar a equipe envolvida nos escritórios da empresa ou nos nossos Franqueados ou através dos nossos Agentes Preferidos (PAs) ou seu Agente de Viagens saber imediatamente em caso de qualquer erro. Em alguns casos, o Cliente seria entregue seus vouchers internos de vôo / trem / hotel pelo Gerente de Turismo / representante da Companhia à chegada ao seu destino de férias.
É inteiramente sua responsabilidade segurar e transportar documentos de viagem válidos, como licenças, bilhetes confirmados de ar / ônibus / trem / cruzeiro e outros documentos confirmando seguro para cobrir o risco de vida, membro e propriedade durante o período de turnê, autorizações médicas , certificados de inoculação / vacinação, tais como permissões, vistos, etc., conforme o caso, seja para poder viajar de acordo com seu itinerário de turismo. Os custos de processamento dos documentos de viagem acima não estão incluídos no seu custo de viagem.
A) VIAGEM PARA ALÉM DA ÍNDIA (PAÍSES DA SAARC)
Para viajar além da Índia para países como Nepal, Butão, Sri Lanka e Maldivas, os seguintes documentos de viagem seriam necessários:
Para o Butão, se um cliente estiver viajando da Índia, é necessário um passaporte válido de 6 meses ou um cartão de identidade de eleição indiano válido, quatro fotografias e bilhete aéreo de retorno para fins de identificação. No caso de um índio viajar para o Butão a partir de Kathmandu, apenas um passaporte válido de 6 meses, quatro fotografias e um bilhete aéreo de retorno são necessários para fins de identificação. A autorização é dada à chegada. Para o Sri Lanka, um visto de 30 dias à chegada é concedido no aeroporto de Colombo, desde que atinja os seguintes requisitos: passaporte válido de 6 meses Reenvio de retorno Bilhetes aéreos 2 fotografias de tamanho de passaporte recentes para o Nepal - Passaporte válido de 6 meses ou um cartão de identidade de eleição indiano válido. O visto é emitido na chegada. Para as Maldivas, 7 dias de permissão são fornecidos à chegada ao aeroporto de Male desde que atinjam os seguintes requisitos: 6 meses válidos Passaporte confirmado. Bilhetes de retorno B) VIAGEM NA ÍNDIA.
O Cliente deve possuir um cartão de identificação válido emitido pela Govt. autoridades. Para Sikkim, permissão necessária para visitar Tsomgo / Tshangu Lake e Yumthang. Por favor, carregue quatro fotografias de tamanho de passaporte para as licenças. Para o Lakshadweep, o Cliente exigirá uma autorização de entrada. Estes termos estão sujeitos a alterações de tempos em tempos de acordo com as políticas do governo. TAXA DE ALTERAÇÃO.
Em caso de alteração / cancelamento, quaisquer novos acordos serão considerados como uma reserva totalmente nova e estarão sujeitos à disponibilidade e todos os pedidos devem ser feitos e confirmados por escrito e a Companhia se reserva o direito de cobrar 100 AED / - por pessoa cada vez que uma alteração ou alteração é feita para uma reserva confirmada a pedido do Cliente. Por favor, note que, no caso de o pedido de alteração ser feito dentro do prazo de cancelamento, os encargos de cancelamento também serão aplicados como se o cancelamento fosse efetuado no dia em que o pedido de alteração fosse feito. As taxas de cancelamento serão complementares da taxa de alteração. Isso é importante.
Se você estiver viajando em um bilhete de avião para um passeio de grupo emitido pela Cox & amp; Kings e deseja viajar com antecedência ou retornar em uma data posterior após o término da excursão e estiver viajando em um bilhete aéreo emitido pela Cox & amp; Kings, então você deve pagar a diferença aplicável entre a passagem aérea do grupo dentro do custo do pacote de férias e da passagem aérea do mercado para o setor alterado. O mesmo será citado pela empresa no seu pedido. Além disso, você também é obrigado a pagar um "Reembolso e Reserva de Taxa de Reposição de Aeronaves" da AED. 250 / - conforme aplicável por pessoa por setor, por mudança dependendo da companhia aérea (sujeito à disponibilidade de assentos e validade do ingresso).
NOTA: Você não poderá aproveitar as transferências de grupo e, consequentemente, você terá que fazer sua própria maneira de se encontrar com o grupo à chegada e / ou ao seu próximo destino quando o seu turno terminar.
CONFIRMAÇÃO E RE CONFIRMAÇÃO DE LINHA AÉREA.
Se você viaja de avião, tenha em mente que você pode receber um ingresso de avião confirmado para um determinado setor, devido a uma reserva excessiva de lugares, a companhia aérea pode descarregar passageiros e acomodá-los em um vôo subsequente para o qual não seremos responsáveis . Se você está reservado em um bilhete de tarifa grupal, observe que a colocação do assento será feita somente quando você fisicamente informar no check-out do aeroporto. É aconselhável informar no balcão do aeroporto no balcão pelo menos 3 a 4 horas antes da hora da partida. A alocação de assentos é uma questão de discrição das companhias aéreas e a disponibilidade de assentos não está no controle da Cox & amp; Reis. Daí Cox & amp; Os reis não serão responsabilizados se você não conseguir assentos ou não receber os lugares preferidos.
Caso você esteja retornando em uma data posterior após o término da turnê, a responsabilidade de re-confirmar os bilhetes aéreos 72 horas antes da partida seria exclusivamente sua.
Um pedido por escrito para transferência de um passeio para outro 30 dias antes da partida será tratado como cancelamento nesse passeio e uma reserva fresca em outro. Nestes casos, uma taxa de transferência de AED. 100 / - por pessoa será aplicável, além dos custos de processamento de suas licenças / vistos / trawelltag / bilhetes aéreos (se aplicável), etc., devido à transferência para outro passeio. Caso você transfira dentro do período de cancelamento, a política de cancelamento também será aplicada. Termos & amp; São aplicáveis ​​condições.
Pre / post tour accommodation / add em pacotes ou extensão etc. estão disponíveis para você em tarifas especiais. Você deve garantir que você solicite seu Agente de Viagem / Escritórios / Franqueados para o mesmo no momento da reserva do seu passeio.
Se você deseja cancelar o seu passeio, você deve intimar a Companhia da seguinte forma, desde que tal indicação seja feita em um dia útil dentro do horário de trabalho:
Por e-mail para infodxbcoxandkings seguido de uma comunicação escrita à nossa Sede registrada abaixo.
Cox & amp; Kings Tours LLC,
S-04 & amp; G-01, Al Yamama.
Se o formulário de reserva tiver sido assinado por uma ou mais pessoas para si e para outros mencionados no formulário, a comunicação assinada por esse signatário seria tratada como uma comunicação válida para cancelamento para todas as pessoas mencionadas no formulário. Da mesma forma, se o seu agente cancelar, será considerado e interpretado que todos os clientes e você estão de acordo com o mesmo. O cálculo do período de notificação de cancelamento deve começar apenas a partir do momento em que a solicitação por escrito chega à Companhia em seu escritório em Mumbai nos dias úteis dentro do horário do escritório nos detalhes listados acima.
Em caso de cancelamento, os seguintes encargos de cancelamento se aplicariam.
Pacotes de terra ou pacotes de passagem aérea (feriados individuais - FIT):
Quando um cancelamento é feito.
Taxas de cancelamento por pessoa.
Limpe 30 dias úteis ou mais antes da data de partida do Tour ou por falta de pagamento do saldo do Custo do Tour dentro do prazo estipulado.
Limpe 29 a 16 dias úteis antes da data de partida do Tour.
25% do custo do passeio.
Limpe 15 a 08 dias úteis antes da data de partida do Tour.
50% do custo da viagem.
Menos de 07 dias úteis claros antes da data de partida do Tour.
100% do custo do turismo.
Para passeios com cruzeiro.
Para pacotes de passagem aérea (feriados em grupo - GIT)
Quando um cancelamento é feito.
Taxas de cancelamento por pessoa.
Limpe 40 dias úteis ou mais antes da data de partida do Tour ou por falta de pagamento do saldo do Custo do Tour dentro do prazo estipulado.
Limpe 39 a 25 dias úteis antes da data de partida do Tour.
50% do custo da viagem.
Limpe 24 a 10 dias úteis antes da data de partida do Tour.
75% do custo do passeio.
Menos de 09 dias úteis antes da data de partida do Tour.
100% do custo do turismo.
&touro; No caso de produtos de terceiros, as regras relativas ao cancelamento e ao cronograma de cancelamento prescrito pelo prestador de serviços de terceiros em questão seriam aplicáveis ​​e, além disso, a empresa terá o direito de reclamar taxas de serviço e comunicação de AED 200 / - por pessoa.
A Companhia não será responsável por pagar qualquer compensação, juros ou danos a você.
De acordo com as condições de reserva, somos obrigados a cobrar os Encargos de Anulação acima mencionados, além das reais despesas administrativas / de serviço incorridas com o visto / licença (no caso de viajar para países da SAARC), trawelltag, taxas de retenção por fornecedores estrangeiros etc.
Reservamo-nos o direito de cancelar qualquer passeio antes da partida sem atribuir qualquer motivo. Em tal situação, oferecemos-lhe datas / passeios de turnê alternativos ou você teria a opção de viajar como viajantes individuais, não ou em excursões em grupo.
Se a data / tour alternativo não for aceitável ou você não deseja viajar como viajantes individuais, devemos reembolsar o dinheiro pago por você depois de deduzir qualquer outro custo incorrido por nós em seu nome, incluindo custos de cruzeiros, licenças / vistos, companhias aéreas, traw , etc. No entanto, não seríamos responsáveis ​​ou devemos pagar qualquer compensação ou danos ou perda consequente ou reembolsar quaisquer outras despesas incorridas por você.
No entanto, no caso de a Companhia exercer os seus direitos de alterar ou alterar qualquer turnê / feriado anunciado no seu Folheto / itinerário depois de ter sido reservado, mas antes da partida, você terá a opção de continuar com o tour / feriado alterado ou alterado ou para aceitar qualquer turno / feriado alternativo, que a Companhia possa oferecer. Em qualquer um destes casos acima, a Empresa não será responsável por qualquer dano, despesas adicionais, perda / dano consequente, etc. sofrido por você ou para pagar qualquer montante como reembolso.
Se o passeio ou qualquer parte dele não puder ser conduzido devido a Força Maior ou Vis Maior, a Companhia não será responsável / responsável por oferecer qualquer reembolso a você. No entanto, a seu exclusivo critério, a Companhia dá o reembolso com base em vários fatores, como o número de participantes, as políticas de cancelamento de fornecedores como hoteleiros, operadores de transporte, etc. a decisão da Companhia sobre o quinto da restituição será final.
Levaria pelo menos trinta (30) dias para processar o reembolso (se for devido).
É claramente entendido que não haverá qualquer reembolso se o Cliente não utilizar ou não utilizar qualquer um dos serviços como hotéis, passeios, passeios, cruzeiros, refeições, taxas de entrada, passeios opcionais etc. por qualquer motivo.
As condições acima se aplicariam aos clientes que reservam na Bharat Deko Tours, produtos de terceiros e quaisquer promoções operadas pela empresa de tempos em tempos.
O acima mencionado livro está sujeito à jurisdição de Mumbai.
Nos termos e condições estabelecidos neste documento, os seguintes termos, a menos que sejam contrários ao contexto, tenham o significado especificado.
& quot; You & quot; significa a (s) pessoa (s) em cujo nome e / ou em quem é feita a reserva. Alternativamente, a referência pode ser feita na terceira pessoa como "Participante da excursão" / "Eles" / & quot; Client & quot; / "The" & quot; / "His" / "Her". "Nós" / "Nós" / & quot; Company & quot; significa Cox & amp; Kings Tours LLC. & quot; Infant & quot; / & quot; Child & quot; significam, respectivamente, uma pessoa com menos de dois anos de idade e uma pessoa com mais de dois anos e abaixo da idade de doze anos. & quot; Contractor & quot; / "Fornecedor" significa fornecedor de qualquer instalação de infraestrutura e deve incluir gerenciamento de hotéis, companhias aéreas, estabelecimentos de catering, restaurantes, locais de entretenimento, como parques temáticos, museus, galerias de arte, etc companhia de transporte, ferroviário, ferry, cruzeiro, treinador que devem prestar os serviços ao Cliente. & quot; Tour Coste & quot; significa o custo do passeio mencionado na tabela de preços / brochuras / pagamentos on-line e outros, tais como impostos, sobretaxas, etc., pagáveis ​​pelo cliente à Companhia & Brochura & quot; significa brochura impressa, site, itinerário, folhetos, folheto, Grade de preços. & quot; Website & quot; significa coxandkings. ae & quot; páginas da Web & quot; significa páginas no site coxandkings. ae & quot; Política de cancelamento & quot; significa e inclui todas as taxas de cancelamento cobradas pela empresa de tempos em tempos, taxas de cancelamento de terceiros, etc., conforme descrito mais detalhadamente abaixo ou outros documentos. & quot; Termos e Condições & quot; significa estes termos e condições e inclui as Regras de Como Fazer o Livro, Formulário de Reserva, Páginas da Web, Brochura, Grada de Preços, Itinerário, Folheto de Promoção e outros documentos que podem ser notificados de tempos em tempos ". & quot; JURISDICTION & quot; significa a área geográfica sobre a qual um tribunal ou órgão governamental tem o poder eo direito de exercer autoridade. As Partes acordam em conferir jurisdição exclusiva aos tribunais / fóruns dos Emirados Árabes Unidos. BROCHURE / WEBSITE INFORMATION - RENÚNCIA.
Nós tomamos o cuidado razoável em preparar o folheto, grade de preço, páginas web e outros documentos e ao descrever os serviços neles. No entanto, não somos responsáveis ​​por erros tipográficos / de impressão.
Além disso, as brochuras podem ser impressas com vários meses de antecedência e o conteúdo nem sempre pode ser totalmente atualizado. Solicitamos que você confirme a informação atual contatando-nos.
Por favor, note que o itinerário pode ter mudado. The products and services displayed may have changed. The photos of meals / sightseeing are for reference only and may differ from the actual meals / sights. Distance between places and temperatures are approximate and can change depending on travel, road conditions and climatic changes. Hotels may be booked far off from the central place.
We reserve the right to alter, amend, change or modify the tour package and itineraries before or during the tour. We will make reasonable efforts to notify you promptly of such changes / events sufficiently in advance during booking or prior to departure of the tour. If such changes / events incur during the tour, our tour manager or local representative will inform you of the changes on the spot and we solicit your full co – operation in accepting such circumstantial changes. Therefore, no grievance regarding any itinerary / service change which we are constrained to make, will be entertained from the tour participants during or after the tour. Please note that promotional offers may have different terms and conditions which will be in addition to these terms and conditions and the requirements of the booking deposits, payments, deadlines and mode of payment may be defined in such promotions which will be over and above these terms and conditions.
Such changes may be necessitated due to factors beyond our control such as Force Majeure events, strikes, fairs, festivals, sport events, weather conditions, traffic problems, overbooking of hotels / flights, cancellation / re-routing of flights or railway, closure of / restricted entry at a place of sightseeing. Generally, we try to avoid dates when big Fairs, Exhibitions etc. and other events are held in certain cities as hotels are fully booked several years ahead. If you have to travel on such dates, you may have to stay in alternate hotels or hotels in other cities.
Due to airline's requirements the points of entry and exit in a city / country may change. We may operate more than one coach per departure date and may for convenience reverse the direction or amend the itinerary.
Change in itinerary may also be required or necessitated on account of actions, inactions, defaults or condition of tour participants.
We will make reasonable efforts to keep the overall package of services unchanged. However, we shall not be liable to refund any amount or pay any compensation on account of any change in itinerary.
In case the alternate arrangements made are materially superior as compared to the ones described in the Brochure, we may charge extra for the same at the time of booking or in the course of the tour.
Please read carefully and understand the contents of the Tour Brochure / itinerary, the 'Terms and Conditions', How to Book Rules, Price Grid and such other documents as may be applicable, as all these will form part of your contract with us once you effect the booking. To effect the booking, we may require you to sign the Booking Form and such other documents as we may deem fit including (without limitation) the 'Terms & Conditions', 'How to Book' rules and 'Price Grid' ('collectively Booking Documents'). Upon executing the Booking Documents and on payment of the prescribed non-refundable interest-free booking amount, a binding contract shall come into existence.
We advise you to ensure before making a booking that you have and / or you will be able to provide all the required documents to enable you to travel. Please go through our web site and / or check with our staff to ascertain the required documentation.
In the event you are booking through us a tour / travel service of any third party operators, the terms and conditions of such third party operators, including their payment schedule, cancellation, refund etc shall be applicable to you in addition to these Terms and Conditions.
In the event that you are booking any product which includes helicopter services such as in case of Amarnath Yatra, Mata Vaishnodevi, Kailash Mansarovar tour etc. the same would be subject to the weather conditions / permissions of the shrine boards/ availability at the time of booking and / or any other statutory requirements. The client cannot hold the company responsible / liable for any such happening or non happening of any event which is beyond the control of the Company. If the helicopter service remains unutilized for any reasons whatsoever, including the aforesaid reasons then the Company shall not be responsible for any refunds whatsoever.
You can purchase our services from our sales outlets, Agents or Franchises. In the alternative, you can register and book your tour / services online through our website. Our website provides the facility of making online booking of tours and services. However, we cannot give any guarantee or warranty with respect to the website booking engine which could malfunction due to well-known reasons including software or network errors. We have incorporated all modern protection technologies to ensure that information concerning you or your payments is kept secure and confidential.
It is made clear that the online booking shall be effective once you confirm the terms and conditions, as follows. During the course of online booking on our website, you will have the opportunity to go through our terms and conditions and privacy policy, which are displayed on our website and which you will need to confirm and accept in the course of booking online. Further, you will also need to send us a hard copy of the said signed Terms and Conditions confirming that you have read, understood and accepted the Terms and Conditions and other applicable documents including Brochure and / or, Itinerary and / or Price Grid and / or promotion booklet. We would also require a copy of the first two pages and last two pages of your passport which show the date of your passport, place and date of issue and expiry.
The Company reserves the right to decline to register any person / s for any tour or to cancel their registration without assigning any reason.
In case of one or more but not all tour participants named in the Booking Form sign the Booking Documents, it shall be deemed that the signatories have been duly authorized by all such tour participants to sign on their behalf and accordingly it shall be deemed that all such tour participants have signed the booking documents.
Where tour participants are booking through a Travel Agent, if such travel agent signs the Booking Documents, it shall be deemed that such signature is for and on behalf of all the tour participants named in the Booking Form assuming full responsibility. It shall be deemed and construed that all such tour participants have duly authorized the said travel agent to sign the Booking Documents on their behalf.
Please note that there is no contract between the Company and the tour participants until the Booking Documents are signed and received by the company and the Company has also received the specified non-refundable interest free booking amount. The full payment must be received in accordance with prescribed payment schedule. If not paid in accordance with the payment schedule the company reserves the right to cancel the booking with consequent forfeiture of booking amount and apply scale of cancellation charges as mentioned in the brochure.
Any payment that you make to your travel agent would not constitute payment to the Company until the same is remitted to the account of the Company.
We reserve our right to amend or cancel the tour booked by you, without assigning any reason. Such amendment or cancellation may be due to circumstances beyond our control. In such cases, we will offer you alternative tour dates / tours or you would have the option of traveling as individual travelers, not as part of the original tours. If the alternative date / tour is not acceptable or you do not wish to travel as individual travelers, we would refund the money paid by you after deducting any costs incurred by us on your behalf including cruise cost, airlines, permits / visas, trawelltag, etc. within a period of thirty days from the date of amendment or cancellation. However, we would not be responsible or liable to pay any compensation or damages or consequential loss or to refund any other expense incurred by you.
Should you wish to cancel your booking, you must notify us in writing. Such notification shall be deemed to have been given to us only on the date of the receipt of your letter, since we can act only on receipt. Please state the reason for your cancellation as it may be covered by your insurance policy. Claims must however be made direct to your insurance company.
The following cancellation charges for the land and airfare packages shall apply irrespective of the reason for cancellation. You understand and acknowledge that these charges are a genuine pre-estimate of the damages that we will suffer on account of cancellation. You understand that these damages are called liquidated damages in legal language, which are payable without proof of actual damages. You agree not to dispute such deductions or to demand proof of actual damages.
In case of cancellation, the following cancellation charges would apply.
For Land Packages or for Airfare Packages (Individual Holidays –FIT):
When a cancellation is made.
Cancellation charges per person.
Clear 30 working days or more prior to the date of departure of the Tour or for non-payment of the balance Tour Cost within the stipulated time frame.
Clear 29 to 16 working days prior to the date of departure of the Tour.
25% of the Tour Cost.
Clear 15 to 08 working days prior to the date of departure of the Tour.
50% of the Tour Cost.
Less than 07 clear working days prior to the date of departure of the Tour.
100% of Tour Cost.
For tours with cruise.
Less than clear 80 – 50 working days.
(depending on the cancellation policy of the particular cruise liner)
prior to the date of the departure of the tour for the Cruise portion.
For Airfare packages (Group holidays)
When a cancellation is made.
Cancellation charges per person.
Clear 40 working days or more prior to the date of departure of the Tour or for non-payment of the balance Tour Cost within the stipulated time frame.
Clear 39 to 25 working days prior to the date of departure of the Tour.
50% of the Tour Cost.
Clear 24 to 10 working days prior to the date of departure of the Tour.
75% of the Tour Cost.
Less than 09 clear working days prior to the date of departure of the Tour.
100% of Tour Cost.
In case of third party products, the rules relating to cancellation and the cancellation schedule prescribed by the concerned third party service provider would be applicable and in addition the company shall have the right to claim service and communication charges of AED - 200/- per person.
It is a clear understanding between the parties that for the purpose of this clause cancellation can be due to any reason whatsoever including the reason of inability to participate due to any reason including illness, death, court orders, non-availability of travel documents etc.
As per the booking conditions, we are constrained to levy the aforesaid Cancellation Charges in addition to the actual administrative / service expenditure incurred towards visa / permit (In the case of travel to SAARC countries), trawelltag, retention charges by overseas supplier etc.
If you wish to cancel your booking, you need to inform us by any of the following methods, provided that such information should be given on a working day within working hours:
By email to infodxbcoxandkings followed by a written communication to our Registered Office listed below OR.
Cox & amp; Kings Tours LLC,
S-04 & G-01, Al Yamama.
If the Booking Documents have been signed by one or more persons for themselves and for others mentioned in the Booking Form, then the communication signed by such signatory / s would be treated as a valid communication with full responsibility for cancellation for all such persons mentioned in the form. Similarly if your agent seeks cancellation, we will act on the basis that he has been authorized or instructed by you to cancel and shall accordingly effect cancellation.
If you wish to amend or change your booking, you have to communicate your request to us in writing. Such requests for change or amendment will be accepted subject to availability.
Please note that:
The amended or changed booking will be regarded as a new booking; An amendment fee of AED 100/- is payable in case of every amendment or change; In case the amendment is carried out within the cancellation period, then a cancellation charge shall apply as if a cancellation was made on the date the request for amendment or change is made. Please note the cancellation charges specified in the preceding section. Terms and Conditions shall also apply. TRANSFER FROM ONE TOUR TO ANOTHER.
A request in writing for transfer from one tour to another 30 days prior to the departure will be treated as cancellation on that tour and a fresh booking on another. In these cases, a transfer fee of AED.100/- per person will be applicable in addition to the costs for re-processing your documentation including permits / visas / cruise / airlines / bus bookings / Trawelltag, etc. due to the transfer to another tour. In case you transfer within the cancellation period, then the cancellation policy will also apply. Termos & amp; Conditions shall apply.
Please note that refunds of foreign exchange component of the tour cost will be based on our buying rate of that date. To make it clearer, every day we i. e. Cox & Kings Tours LLC publish on our web page (coxandkings. ae/live/products/forex/index. php) and through our sales network, our buying and selling rate for foreign currency applicable for that day. When we receive Indian rupees from you in relation to a booking, we convert them into the foreign exchange component of the tour cost at our selling rate, then applicable. However, when we refund the foreign exchange component to you in Indian rupees, we do so at our buying rate applicable on the date of refund and after deductions of bank charges as applicable in cases of bank remittance / telegraphic transfer.
We are travel and holiday organizers only. We inspect and select the services to be provided to you. However, we do not own, operate or control any airline, shipping company, coach or coach company, hotel, transport, restaurant, kitchen caravan or any other facility or provider that is engaged to provide you services during the course of your tour.
You will need to adhere to the conditions, rules and regulations of each service provider. For instance, you will need to check the baggage rules of the airline to understand what kind of baggage and how much baggage you can carry. You will need to check the hotel rules to check the timings when meal is served, to ensure that you are available at that time. The company is not responsible for the consequences if you breach such rules and regulations; If you cause any injury or damage affecting the service provider, then you may be liable to the service provider and if the service provider recovers any monies from us for such injury or damages, we shall separately charge you for the same; We cannot be held responsible / liable for any delay, deficiency, injury, death, loss or damage etc. occasioned due to act or default of such service providers, their employees or agents. MEALS.
Please refer to the itinerary in the brochure / website for details of the meals which would be served to you on the tour. Unlike an airline, we cannot process a special meal, nor can we guarantee a special diet. We do not assure special meals or special timings or extra halts for infants, children, or passengers with diabetes, cholesterol, high blood pressure or any other condition. We cannot guarantee quantity of the food as may be provided by the service provider. If you have any such special requirements arising from medical conditions or from the needs of your children or otherwise, it would be advisable to travel on a customized tour and coach tours are not recommended.
We, however, reserve the right to change the meal arrangement, where circumstances compel us to do so. At some places a meal allowance may be paid to you to enable you to have a meal of your own choice.
The Company selects hotels for your stay at locations, which give comfort and value for money. For various reasons, such as reducing the overall traveling time on the coach for the following day, the hotels may be chosen away from the city centre.
Modern facilities such as attached toilets with showers / bathtubs are provided. We cannot guarantee the availability of adjoining rooms / interconnecting rooms / non-smoking room / rooms on the same floor etc. and are subject to availability.
If you seek a change in rooming while on a tour, the same will be subject to availability and you will need to pay any additional charges as may be applicable.
In case you book on a single occupancy basis, you will have to pay a single room supplement unless another tour participant is willing to share your room. You shall also be liable to pay the single room supplement if earlier having booked on a shared room basis, you later have to take the room on single occupancy basis since your intended room partner has either dropped out of the tour for any reason or since you and / or your room partner are no longer willing to share a room.
Note that the single room supplement will be charged in all cases where a booking on a shared room basis has to be changed to single room basis including the following:
Intended room partner was arranged by you. Intended room partner was arranged by us for you. No room partner was found available for you. Double Accommodation.
A double room has either a single queen-size bed or two separate beds. If the Client requests for a room with queen-size bed or twin bed, the same would be provided subject to availability.
Hotels / Houseboats accommodations only allow three people in one room. Triple rooms are usually no larger than twin rooms and the third bed is often a rollaway bed or cot placed in a twin room.
A child travelling for whom 'without a bed' charge has been paid would not be entitled to a separate bed in the hotel. In case 'with bed' charge has been paid for the child and you decide not to avail such facility whilst on the tour, you would not be entitled to any refund. In case you decide to seek an extra bed for the child booked on 'without bed' basis on the tour, this will be provided subject to availability and you shall be bound to pay any additional amount charged by the concerned hotel directly.
Check in and Check out times may vary from city to city. Usually, the check-in time is 12:00 noon and check-out by 11:00 a. m. However, in case the room is required on immediate occupancy / late check out, kindly inform our sales executive to assist on the same at an additional cost.
Adjoining rooms / interconnecting rooms / non-smoking rooms / rooms on the same floor etc, are subject to availability.
Hotel standards vary dramatically throughout India. In larger cities such as Delhi and Mumbai, hotels are fully modernized with excellent facilities, whilst in other cities and towns the hotels are smaller but quite often have good facilities. In the desert cities of Rajasthan, areas of Southern India, small hill towns and recently opened areas, many hotels are small, privately owned properties or converted palaces, retaining much of their original ambience, but the room size, shape and design can vary enormously (even in the same price bracket). Although palace hotels often have simple facilities and service can be slow, we ask for your patience as this is more than compensated for by their atmosphere and charm. Hotels in India continually try to upgrade their services and there can be building constructions and renovation works throughout the year. Cox & amp; Kings will endeavor to obtain rooms as far away from any construction work as possible but please bear in mind that hotels run on full capacity during peak season and specific rooms can rarely be pre-booked. Even when you travel off the beaten track with Cox & Kings, you can be sure that your accommodation in game lodges, smaller hotels and tented camps is the best available in their category.
Sometimes the best hotel may be the only hotel, which may be very modest. In these cases we feel that the simplicity of such accommodation is outweighed by the experience of these more remote areas. Accommodation will often be in tents or lodges.
Economy hotels are budget hotels and they may not have any star category classification obtained from the relevant authorities of Government of India. Even 2 star properties approved by the India Tourism, Government of India, can be considered as economy hotels. These hotels may provide very bare basic amenities.
Standard hotels are mainly 3 star category hotels approved by the India Tourism, Government of India. They may also include Heritage hotels, Lodges and Resorts. Deluxe hotels can be categorized with ratings of 4 star or 5 star approved by the HRACC, India Tourism, Government of India. They may also include Heritage hotels, Lodges and Resorts.
Heritage hotels are set in old or historic style buildings and are categorized into grand, classic and heritage.
If you would like to stay in any hotels other than those featured in the tour itinerary, or you would like to upgrade the standard of your room, this can be arranged and you will be informed of the difference in price and this would be subject to availability.
Any damage caused to the hotel property / other property by you will have to be paid by you and the Company would not be liable for the same.
Pre / post tour accommodation / add on packages or extensions etc. are available to you at special rates. You must ensure that you request your Travel Agent or your sales officer for the same at the time of booking your tour.
We generally engage air-conditioned / non-air-conditioned luxury coaches / cars, but we are not responsible if the air-conditioning equipment malfunctions for any reason. Normally, the air conditioning will not function during hill drives for coaches and cars.
On group tours, you are not allotted seat numbers as a seat rotation system is followed. You must follow the instructions of the Tour Manager in this regard.
The coach / car drivers are bound by restrictions concerning maximum driving hours per day and per week and the itineraries are planned with regard to the same. It is therefore essential that the itineraries, schedules and timings are strictly adhered to by you so as to ensure that all the services can be duly provided. If you or any of your co-passengers miss any service due to unpunctuality, we shall not be liable to refund any amount. Further, we shall not be liable to refund any amount or pay any compensation for any change in itinerary or for missing any service due to the unpunctuality or actions of your co-passengers or for any delays due to any reasons.
Please note that smoking, consumption of alcoholic beverages and snacks is strictly prohibited on coaches / cars. Please keep the coach / cars clean to avoid discomfort to yourself and other tour participants.
Please take care not to leave behind any property in the coach / car while disembarking. The Company would not be responsible or liable in case of loss of such property under any circumstances.
Please note that porterage is not included in the tour price.
Please note that porterage is not included in the tour price. It is often difficult to get porters to assist as hotels may or may not provide this service and it is therefore advisable to use bags with wheels. Coaches / cars have limited space for luggage and hence we permit only one suitcase and one handbag per person in the coach. The suitcase should be of a size of 158 cms. (width + length + height).
We shall in no circumstances whatsoever be liable to you or any person travelling with you, for loss of baggage by the airline, failure to provide meal of your choice by the airline, denied boarding or down-gradation due to overbooking or any other reason, failure on the part of the airline to accommodate you despite having confirmed tickets, quality or quantity of meals offered by the airlines, flight delay or rescheduling, flight cancellation, changes of flight schedule or routing, change of airline mentioned at the time of booking. In these circumstances, we will not be liable for the injury, loss or inconvenience suffered by you but you will be free to pursue your remedies against the concerned airline.
If you are travelling to a SAARC country, it is absolutely necessary to have your return air seats to India confirmed prior to your departure from India.
If guests carry more than the permitted luggage weight then, in such case the guest may have to pay extra charges for luggage to the airline directly and the Company shall not be liable in this regard. You are requested to please refer to the baggage rules of the individual airlines as the same gets updated from time to time. Also, we are not liable for any loss or damage to baggage while it is in the custody of the airline.
Please note that every airline has a different set of rules and regulations regarding the weight restrictions, the kind of luggage and the number of baggage and furthermore, airlines keep changing the rules quite frequently. Hence, the guests are requested to please check the updated baggage rules of the individual airlines, with whom the ticket is booked.
We are not liable / responsible, in any manner, if you are unable to carry any baggage or if you have to pay any extra-charges due to restrictions imposed by the airline. You shall be liable to pay all such charges directly to the airline. Also, we are not liable / responsible for any loss or damage to baggage while it is in the custody of the airline.
If are you travelling on an air ticket for a group tour issued by Cox & Kings and wish to travel in advance or return at a later date after the tour ends, then you must pay the applicable difference between the group airfare within the package holiday tour cost and the market airfare for the changed sector. The same will be quoted by us to you on your request. Over and above this you will also be required to pay an 'Airline Seat Rebooking and Reservation Fee' of AED. 250/- as applicable per person per sector, per change depending on the airline (subject to availability of seats and ticket validity).
Please note that you will not be able to avail of the group transfers and accordingly you will have to make your own way to meet up with the group on arrival and / or to your next destination when your tour ends. We shall not be liable to refund any amount to you in this regard. Termos & amp; Conditions shall apply.
Though you may receive a confirmed air ticket for a particular sector, airlines often overbook seats, due to which the airline may offload even confirmed passengers and may accommodate them on a subsequent flight. We will not be responsible / liable for any such offloading nor for any consequence of such offloading including delay, inconvenience or loss of tour services. As you are booked on a group fare ticket, please note that seat allotment will be made only when you physically report at the airport check in counter. You are advised to report at the airport check in counter at least 3 to 4 hours prior to the departure time. Seat allocation is a matter of airlines discretion and availability of seats which is not in the control of Cox & Reis. Hence Cox & Kings shall not be held responsible if you do not get seats together or do not get your preferred seats.
Please note that in case you are returning on a later date after the tour ends, the responsibility / liability to re-confirm air tickets 72 hours prior to the departure would be solely yours.
You will have to take the risk and responsibility of all your baggage, belongings, currency, valuables, documents and personal effects (collectively 'baggage') at all times during the tour, whether during travel on the airline or during your stay in hotel or during your travel in coaches, while on excursions or otherwise.
If you forget to carry or if you lose essential travel documents such as permits, passport, ID, visa, tickets etc., you may be compelled to curtail the tour and you may have to incur extra expenses, for which you alone shall be responsible.
In view of what is stated above, please carefully note that:
We shall not be responsible or liable for any loss or damage in respect of your baggage etc. or their contents whether due to theft, accident, negligence or otherwise; We shall not be responsible for any cancellation or curtailment of your tour compelled by any such loss of baggage etc. and we shall pay no compensation or refund to you; Some coverage in respect of baggage loss or damage may be provided by insurance. It is advisable that you do not carry valuables on the tour. However, if you carry any valuables, we recommend that you use all available facilities to keep them secure during your tour. In this regard, some hotels provide Safe Deposit Lockers (which may be charged separately). In case of airlines, we recommend that you declare your valuables to the airline at the time of check-in and pay an additional charge, as may be stipulated by the airline, to make the airline responsible for valuables. Without such declaration, airlines can invoke limitation of liability protections provided in international conventions and laws.
If your baggage is lost or misplaced at any time during the course of your tour, it is your responsibility to take all appropriate actions to file complaints with the concerned authorities, including police, airline office etc. In the case of group travel, the Tour Manager is responsible for the whole group of tour participants, he may not be in a position to escort you to lodge a complaint with the authorities, as it could compromise the convenience and time of the group.
Furthermore, Tour Managers / Assistants / Escorts are assisting the tourists throughout the tour and are not responsible for tourists' baggage or any kind of personal belongings. On the entire tour the tourists have to be responsible and carry the baggage on their own. Instructions as well as information of the tour are to be followed in the group tours and the tour manager / company is not responsible for any instructions overruled by the tourists and / or its consequences.
It shall be solely the Clients responsibility to hold valid and genuine travel documents and statutory clearances, to enable you to travel on the tour such as ID / permits / passports / visas / cruise / train / bus /confirmed tickets / insurance or any other statutory certificates including immigration clearances, etc. In any case, your Passport must be valid for at least six months or as applicable subsequent to the scheduled date of return of the Holiday.
It is the responsibility of the Clients to furnish all documents required by the Company for application of visa etc. The Client acknowledges that the Company is merely a facilitator for providing visa guidance services. In the event the application for the visa made by any Client or the Company on behalf of the Client is rejected by the concerned Embassy or Authorities due to inadequate documents furnished by the applicant or due to any other reason whatsoever, the Company shall not be liable or responsible for the same. The visa fee includes the actual visa charge, cost of processing fees, professional charges, and overheads. All cost, charges in respect of the said application for the visa shall be borne by the Client and the non-refundable deposit paid by the client shall be forfeited and no claim whatsoever shall be made for the same.
Granting or rejecting visas and immigration clearance is the sole prerogative of the concerned sovereign governments and the Company is only a facilitator, the Company shall neither be responsible in case of non-granting of such documents nor liable for any delay, denial or other related act / omission or for any loss, expense, damage or cost resulting there from.
In case of cancellation of the tour by the Client due to non-availability of travel documents would not change only by virtue of the Client having applied for such documents through the Company. Even if the visas are rejected, the stipulated fees of the Company shall be payable by the Client. There will be no refund, if the Client, or any member of his party, is unable to travel due to the said reasons. In such cases, cancellation charges as applicable by the company will apply and the decision of the company will be final and binding upon you. Under the circumstances, you agree not to proceed legally against us unless there is a manifest error from our end.
In the event that a client is unable to travel on the Holiday date originally booked by him / her, due to rejection of visas by the concerned Embassy, the said client shall have the option to postpone his / her holiday to any other future date or choose any other holiday destination subject to cancellation charges of the previous holiday. However, if the client books and pays within the cancellation period and is unable to travel due to any reason whatsoever including non-availability of visas or any travel documents, the cancellation policy will apply.
The Company would not be responsible / liable in any manner whatsoever for any clerical error done by the concerned Embassy / Consulate regarding name, attachment of wrong photograph, duration and type of visa (single / multiple entry) or passport number. We always use services of reputed courier companies for the purpose of transmission of passports to the Embassies / Consulates and to our clients in various cities. We would not be responsible for any loss or damage whether direct, incidental or consequential caused due to transmission delays or loss of passport. The documents forwarded by you for visa purpose are sent by us to the concerned Embassy / Consulate by third parties and hence we would not be liable for loss of your documents. We would however, make best attempts to trace your documents or assist you in obtaining alternative / certified copies of the lost documents.
For SAARC countries, please note that your passport must be valid for at least six months subsequent to the scheduled departure date of the tour. If you cancel the tour due to non-availability of the passport etc, you will be liable to pay cancellation charges.
Please note that your health is entirely your risk and responsibility. Our tours are suitable for persons of reasonable fitness. They may not suit persons who are medically infirm or who have special needs or requirements whether due to age, medical conditions or otherwise.
It shall be your duty to inform us in case you have any medical condition that may affect your ability to fully enjoy our tour arrangements or where the interests of other tour participants may be adversely affected by such condition.
We reserve the right (without obligation) to ask you to undergo medical tests and to provide written certification of your medical fitness before departure or at any time during the tour and if you fail to undergo such tests or fail to provide such certificates, we may decline to accept you or to continue you on the tour. Our actions in this regard may be guided not only by concerns for your health but also the convenience and health of the other tour participants.
However, it is not our obligation to check your medical condition and if you suffer any injury or aggravation on the tour or if you are unable to enjoy / complete the whole or any part of the tour due to your medical conditions, we shall not be liable to compensate you nor to refund any amount to you nor to pay your medical expenses.
In this regard, please note that service providers such as airlines may decline to accept you on medical grounds. Please carefully read and understand the rules and regulations of the service providers, because we shall not be responsible for the consequences that you may suffer.
To some extent, your losses on account of cancellation or curtailment attributable to hospitalization as also your expenses of hospitalization may be covered by insurance.
Non-resident Indians / foreigners can pay the Tour Cost in any convertible foreign currency received through normal banking channels or by debiting their NRE / FCNR accounts or against INR payment representing proceeds of foreign currency surrendered by them during their visit to India, duly supported by encashment certificates as per RBI rules. Foreign nationals residing in India can make payment in Indian Rupees against proof of residency and a photocopy of the same.
Please go through the terms and conditions carefully to understand your rights, responsibilities, risks and the extent of our liabilities.
As earlier stated, being tour organizers, we will not be liable to you for any loss, injury or damage in respect of life, limb or property, sickness, delay, discomfort, anxiety, service denial, service deficiency, additional expenses incurred by you or for any direct, indirect, consequential loss and / or damage or any kind suffered by you howsoever caused arising out of any act, omission, default of any contractor / supplier or of any servant or agent employed by the contractor / supplier or of any third person who may be engaged or concerned in the provision of accommodation, meals, transportation, entertainment, refreshment or any other service comprising the tour package. In view of this, please note that we shall have no liability in the following circumstances (amongst others):
Failure on the part of airline to accommodate passengers (despite having confirmed tickets) or cancellation, change of route, delay of flights. Overbooking of seats / rooms by the airline / hotel. Loss of / delay of baggage by airline / coach / cruise / train. Any death, personal injury, sickness, accident, loss, delay, discomfort, increased expenses, consequential loss and / or damage or any kind of theft howsoever caused; Rudeness or unprofessional behavior of staff of airline / hotel etc., quality of meals, facilities given etc. Any kind of service denial or deficiency by any contractor / supplier Further, please note that in any case, our liability arising from this contract shall not exceed the total amount paid for the tour holiday. Further, under no circumstances shall we have any liability in respect of any indirect, special or consequential losses /damages whatsoever.
As earlier stated, any loss or damage to your baggage will be borne entirely by you and we shall not be liable for the same in any manner. You may recover such damages by purchasing an appropriate insurance policy.
We shall not be responsible and / or liable for any damages caused to you due to reasons beyond the control of the Company (Force Majeure / Vis Majeure). Any overstay expenses due to delay or changes in bus / flights / ships / trains or cancellation of special bogie or other services due to sickness, weather conditions, war, threat of war, strikes, rebellions, disturbances, unrest, curfew or any other cause whatsoever, shall be borne entirely by you and we shall not be liable for the same.
We are not liable for any acts, omissions or defaults of other tour participants which may result in injury, damage to your life / limb or property or interfere with enjoying any services to be provided on the tour.
The immunities provided under this contract to the Company shall be available to the Company's Managers, including Tour Managers, Employees, Servants and Agents but not to the contractors / suppliers selected by the Company.
Please note that we will be entitled to retain custody of your documents or properties entrusted to us till we receive payment of all amounts that are due to us in relation to your booking / travel.
You will have to strictly follow the tour program and comply with the terms and conditions of the various contractors / service providers such as hotels, airlines etc.
You are responsible to register with the representative of the Company at the appointed date, place and time for departure and you would be treated as a no-show if you fail to do so and the consequences shall be yours entirely.
You are required to be punctual and adhere to the time-lines of the tour and of the contractors / service providers. If you are not punctual, you could miss your flight, your coach, your meals etc.
You shall not behave in a manner which may cause distress or annoyance to other tour participants or to any other person or which may create the risk of danger or damage to property belonging to us or other tour participants, service providers or any other persons. You shall not carry any item or object, the possession of which is forbidden by any law, rules or regulations. Nor shall you violate any other law, rule or regulations. Should any tour participant misbehave or violate any laws, rules or regulations, we shall have the right to discontinue his / her participation and exclude him / her from the tour at his / her risk, cost and expense. Should we suffer any damage or liability on account of a tour participant's misbehavior, we shall be free to separately charge and recover our losses and expenses from him / her.
For Pilgrimage tours like Vaishnodevi, Amarnath, Kumbh Mela etc., you are forbidden from carrying on your person or in your luggage any of the following items.
Non vegetarian items of any sort, Liquor or any other alcoholic beverage, Obscene CDs, DVDs, books or such other media that may not be permitted in keeping with the spirit of the place; and such other object / substance that may be deemed inappropriate / illegal with respect to the sanctity of the occasion. Should you be found in possession of any of the above, we may be constrained to report this to the local authorities and we may discontinue your participation in the tour and recover from you any loss or expense caused.
It is clearly understood that there shall be no refund or compensation whatsoever for unutilized services. This general rule applies to all kinds of non-utilization or under-utilization of tour services, whether of the whole or part of the tour and whether as a matter of your choice, or caused by your fault or compelled by circumstances such as ill-health, weather, external factors etc.
As a consequence of the above rule, please note that no refund will be admissible in the following circumstances (amongst others).
There would be no refund if you fail to join the group at the commencement of the tour or join the group later or leave the group before culmination of the tour for any reasons whatsoever.
There will be no refund if you fail to or are unable to utilize any of the services on the tour like airline travel, hotels, sightseeing, rides, cruises, meals, entrance fees, optional tours etc due to any reason whatsoever such as late reporting, ill-health etc.
IMPORTANT NOTE: No person including any of our employees, agents or franchisees has the authority to alter, amend, or waive any stipulation, representation, term or condition set forth in this document. Assurance if any, given by any of our Employees, Agents, Franchisees or any other person, whether given verbally / in writing / by email / by sms or otherwise, which is contrary to the terms and conditions shall not bind us, in any manner.
Please refer to the relevant section of the Price Grid for the tour cost. All services to be provided to you will be as per those specified / confirmed and paid for as per the Invoices. If you avail any service such as porterage, room service, laundry, excess baggage charge, a la carte meals, alcoholic beverages, soft drinks, paid toilets or anything that is not specifically shown as included in the Tour Cost, then the payment for the same will have to be cleared by you.
Tipping is customary (unless otherwise stated in the brochure) in all parts of the world for services rendered (e. g. porters, coach drivers, tour leaders, guides etc).
We recommend that you hold your Foreign Exchange partly in Cash and Travelers Cheque. You can also opt to take a Foreign Currency Debit Card which is another safe mode of carrying exchange. Travelers Cheque can be encashed overseas for foreign exchange, for a nominal fee.
Tours specified in the Group Tours Brochure are operated subject to a minimum participation of paying adult Participants. If the participation is less than the minimum prescribed (as below) we reserve the right to amend, amalgamate, alter, vary, or cancel a tour without incurring any liability to pay any compensation. If we decide to operate the tour with participation below the minimum stipulated or if you are required to travel as individual travelers (not as a group) we reserve the right to collect an additional pro-rata amount. In such cases you may not be provided certain services, which would have been provided in the group tour including the service of a tour manager and you may need to travel on an amended itinerary and services, such as transportation on a 'seat in coach' basis, where the coach departures are at fixed times and routes etc. Minimum Operating Strength (MOS) would be case to case and as per Seasonality of the tour.
We try to maintain the privacy of the personal information provided by you. However, it would be necessary for us to share this information with cruise companies, airlines, hotels and other service providers who would be providing you service during the tour. We would also be constrained to disclose such information if we receive an order of the court, a requisition from any government or statutory authority, subpoena, or where under any laws, rules or regulations, such disclosure becomes necessary.
You agree to let us photograph and / or videograph the tour and specifically you agree to let us photograph and / or videograph you in the course of the tour. You agree to let us publish such photographs / videographs through all media including print media, websites, letters, emails etc. You also agree to let us track usage statistics. You agree and accept that all such photographs and / or videographs and statistics are our absolute property and we have the unrestricted right to use them for any legitimate purposes including advertisement and commercial purposes. Further, you agree that if you share with us any photographs and / or videographs taken by you during the tour, we would be free to publish such photographs and / or videographs through all media including print media, websites, letters, emails etc.
We recommend that you register online so that we can send you updates and information on travel destinations.
Communications transmitted to your mailing address / email address on record shall be deemed to have been communicated to you even if returned undeliverable for any reason. All communication from you to the Company has to be in writing, not orally.
Where you book directly with us, we will address communications to you at your mailing address and / or e-mail address given in the Booking Form. Where you have booked through a Travel Agent, we will address communications to your Travel Agent, who made the booking on your behalf and the agent would be responsible for transmitting such communication to you. All monies paid to the Travel Agent shall not constitute payment to us unless deposited by your agent with the Company.
Please note that in case of special offers, promotions or schemes, the terms and conditions of these offers, promotions or schemes will be applicable in addition to these terms and conditions. You might have to adhere to the payment schedule prescribed under such offers, promotions or schemes in order to be eligible to avail benefits under such offers, promotions or schemes. If you fail to make the payment by the due date and / or do not comply with all the terms and conditions of the offer, promotion or scheme, you would not be entitled to receive the benefit under such offer, promotion or scheme.
We shall have the absolute right to withdraw any scheme or discount at any time after such scheme or discount is published.
Please check your Invoice for the due date of your balance payments of the tour cost. This balance payment has to be made within 30 days from the booking date. If the booking is accepted within 30 days of the date of departure of the tour, the entire tour cost has to be paid upfront. A delay in payment of your tour cost (part payment or full payment) can result in a delay in processing your documentation, booking and issue of tickets (if applicable) and we may treat it as a cancellation of booking by you, which will be subject to the applicable cancellation charges as per the cancellation schedule.
We reserve the right to amend the prices published in this brochure and on the website and to adjust our charges based on various factors including currency fluctuations, fuel price rise, travel arrangements, special / high season charge levied by the suppliers, hike in any government taxes or any taxes or visa amounts and / or for any reason before the date of departure. All such increases in price must be paid for in full before your departure.
Please promptly inform your Tour Manager of any grievances that you may have and immediately follow this up by writing to us. This will enable us to promptly rectify all genuine grievances in real time.
If you fail to do this, you will be deemed to have acknowledged and accepted the services of the Company in full satisfaction and you shall be deemed to have no grievance or complaint in that regard.
You should communicate the grievance to the Contractor on the emergency telephone number and adopt any of the following procedures provided that such communication should be made on a working day within working hours:
By email to infodxbcoxandkings followed by a written communication to our Registered Office listed below OR In writing on working days within working hours at the registered office of the Company:
Cox & amp; Kings Tours LLC,
S-04 & G-01, Al Yamama.
Karama; Dubai;UAE Any complaint made by you must be notified to the Company in writing within 28 days of the end of the tour. No claim notified to the Company outside this period will be entertained and the Company shall incur no liability whatsoever in respect thereof.
By way of abundant precaution it is provided that in any case any dispute or difference arising under or in connection with these Terms & Conditions or with regard to any breach thereof shall be settled amicably. In the event that a difference or dispute can not be settled amicably, the matter shall be referred to be finally settled by a sole arbitrator to be appointed agreed upon by the parties.
If the parties are unable to agree as to the appointment of the single arbitrator within 15 (Fifteen) days of either party giving notice of reference to arbitration, such arbitrator shall be appointed, on application of either party, by the Director General of Dubai Chamber of Commerce and Industry from amongst the resident partners of recognized or international accounting firm practicing in the United Arab Emirates.
The venue for the arbitration shall be Dubai. The arbitration proceedings shall be held in English as well as Arabic.
If you have any tips, which you might want to share with us, do write in to us at our Registered Office as listed above or email us at infodxbcoxandkings.
On behalf of the persons booked, I / We have read, understood and accepted the Terms and Conditions, How to Book rules, Brochure, Price Grid, Itinerary, Promotion Booklet, Cancellation policy and Web pages, a copy of each of which has been furnished to me / us. I / We being duly authorized by the said persons do hereby agree and accept the same for self and on behalf of the said persons assuming full responsibility.
Depoimentos de clientes.
Sua mensagem foi recebida e nós retornaremos em breve.

Comments

Popular Posts